Klaar maken voor...........herfst..........! - Reisverslag uit Woerdense Verlaat, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu Klaar maken voor...........herfst..........! - Reisverslag uit Woerdense Verlaat, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu

Klaar maken voor...........herfst..........!

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

14 Oktober 2014 | Nederland, Woerdense Verlaat

Vandaag met Thea afgesproken. We gaan voor de verjaardag van mij en Pa blommen zetten , snoeien en poetsen op de Barbara, de begraafplaats.
Dus perfect op tijd haalt ze me op en rijden we richting Berekuil.
Chico mag mee en rommelt mee aan blaadjes en aarde. Daar zetten we bij Mar witte anemonen. Chips ik wordt geprikt door een wesp want bij de buur plek is onder een groot gat met een nest zo te zien! De hortensia die op graf staat zetten we in de grond en leggen we een pompoen neer.
Zo ook bij Paul en bij Pa en Ma. Voor de herfst hier en daar nog wat snoeien en ja het staat er alles weer netjes bij! Nu realiseer ik me daar staand des temeer hoeveel geluk ik heb gehad zo snel bij dit ellendige "K" verhaal te zijn geweest. Plek zat hier! Inmiddels ziet de lucht er heel dreigend uit en gaan we op zoek naar plek om koffie te drinken. Richting huis overleggen we waar we heen gaan, In Zeist iets of Biltse hoek? Nee ik bedenk dat we langs het restaurant in de Bilt komen, bij het Zwaantje. Daar gaan we in de nu stromende regen heen en lunchen samen met een overheerlijke bruine boterhammen met croquetten! Thea tracteert ivm mijn verjaardag morgen! Chico ligt rustig onder de tafel. Wat een momentje van geluk zo! Thea zet mij thuis af en ik ga uurtje onder de wol. Als ik wakker wordt gaat de telefoon en neem op.
Het is de mentor van school Dhr. Burgman, die mij aangeeft dat in de klas iedereeen die onvoldoendes heeft staan weet dat zijn ouders gebeld gaan worden. Zo ook ik als ouder van Chai. Weet U dat van die onvoldoendes? Ja, drie dacht ik. nee, het zijn er 6 en daarom bel ik U. Wij willen graag Chai hulp aanbieden daar we als IVA denken dat als hij die niet krijgt nu hij december niet haalt op deze school! Pfffffffff. Goedemiddag..........!
Het is Dhr. Burgman, zeg maar Hans, bekend door Phoenix, vader van ? en bekend met mijn situatie. Of ik wel telefonisch overleg kan plegen? Ja, hoor. Prima als IVA denken we dat het goed is voor Chai een hartig woordje met hem te gaan houden. Mag dat? Ja, natuurlijk! Chai is een sociaal en positieve knul. alleeen is hij nu bezig als clown en voortrekker van al het lollige te vergeten dat school ook nog moet. Als mentor zal hij Hans hem de verbeterpunten aanreiken. Er gaat nu een mail uit om niet meer naast bepaalde jongens in de klas te mogen zitten.Voorlopig vooraan in klas. Is dat goed? prima, ik geef aan dat dit op middelbare school ook al was! Daarnaast is er op IVA een coach die Hans zou kunnen vragen om eens met hem te praten, los van alles en iedereeen. Dan is het verstandig na te denken over huiswerkklas na de herfstvakantie om planning en structuur aan te brengen in zijn schooltraject. Maar er zal van zijn kant uit een actieve houding moeten komen! Pffffffff. Ik leg neer. Bedenk wel dat het verbeterpunten zijn. Perfect. Chai komt thuis en gaat direct met telefoon spelletje doen. Ik vraag aan hem of hij wat kan vertellen>
Hoezo? Nu zeg ik, volgens mij is gemeld dat ouders van..... belletje krijgen. Ik leg hem uit dat er mogelijk gesprek met een coach komt en dat we dan horen hoe verder! Hij kijkt me aan en..............ja zeg ik drie wist ik maar zes? Ach man, dat haal ik heus wel op! .........! Hij gaat naar boven en kleed zich om tegen de tijd dat hans thuis komt gaan we eten en Chai naar training. pas dan leg ik Hans uit wat er speelt! Pfffffff.
Nadat Chai terug komt hebben we het er met zijn drieeen over, proberend rustig te praten en het positief te benaderen. Afwachten maar.....!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

van spiegel, spiegeltje ........ tot zal HET goed komen, ............... met alles wat daar ....................in die periode ..........................voor nodig zal zijn! Reisdoel: Een oncologische K wereldreis met een eindbestemming in 2015! Of................... eindbestemming 2016!

Actief sinds 09 Mei 2014
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 64226

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 24 December 2015

Borst voor en na VOORUIT

23 April 2014 - 15 Oktober 2015

BORST VOORUIT................!

Landen bezocht: