5 de keer .............chemo - Reisverslag uit Woerdense Verlaat, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu 5 de keer .............chemo - Reisverslag uit Woerdense Verlaat, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu

5 de keer .............chemo

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

16 Oktober 2014 | Nederland, Woerdense Verlaat

Opstaan en weer verder gaan, op naar dagbehandeling voor 5 de keer chemo kuur.
Ja alles mee in hartjesmand en verschillende filmpjes gedownload.
Spannend is het vandaag want hoe zal ik nu reageren op cold cap.
Ingrid heeft haar warmte mat - van de voetjes massage_ afgestaan om deze te gebruiken tijdens behandeling. Hans legt hem op de stoel en plakt hem op schouder hoogte vast! Silvia heeft opdracht gegeven dat ik pas cap op mag als warmte mat is door gedrongen in mijn lijf.
Ja en door het laagjes advies en vele t-shirts van buuf Karina heb ik het nu al snel bloedheet, dus kan er weer wat uit. Maar hoofd moet koel en cold cap door verpleegkundige Afouz opgezet. Snel film aan want ik moet afgeleid worden...........pfff kou....................d!
Eerste half uur is heftig en proberen Hans en ik maar de concentratie op film te gooien en thee drinkend wat te kletsen. Gelukkig blijven de koude rillingen weg en kan ik "gewoon " nadat de minus vijf graden is bereikt mijn half uur gaan tellen voor het infuus er in/aan mag! Afouz houdt het ook nauwlettend in de gaten en precies na anderhalf uur komt ze met chemo kuur zakje aan, controleert het met geboortedatum en mijn uitleg wie ik ben en wanneer geboren! Aanhangen tijd gaat in! Rond de klok van half elf komt Thea, de haptonome en gaat hans blokje om. Vandaag is massage heerlijk en kan ik me redelijk ontspannen. Wel moet ik het praten laten, zo zegt ze want de onderwerpen blijven me dan ook teveel bezig houden. Beide voeten komen in balans! Piep van infuuspomp gaat om 11.00 dus om 12.00 uur mag diepvriezer uit en om 12.30 uur ben ik klaar met ontdooi proces! Afspraak voor volgende keer staat al. Die heeft Afouz er vorige maal al ingepland bij Dr. Thunissen. Dus naar huis!
Kop Thee , dormicum en naar bed!
Rond de klok van 18.00 uur wordt ik wakker. Chai en Hans lopen te rommelen beneden. Eten van Silvia wordt klaar gemaakt en Chai is van plan te gaan trainen. Even nadat hij weg is gaat de telefoon en belt Paul Jansen, de coach van het IVA waar Chai vanmiddag een gesprek mee gehad heeft. Hij stelt zich voor en vraagt of Chai iets vertelt heeft over gesprek. Nu ik kan zeggen dat hij het genoemd heeft en dat hij mogelijk met die persoon, wel nog een gesprek zou willen. Paul wil weten hoe wij er tegenover staan als hij enige begeleidende gesprekken met Chai aangaat.
Na een uitleg waarover hij het met name gehad heeft. Schoolzaken, planning en inzicht hoor ik wel dat deze Paul Chai aardig in beeld heeft.
Paul geeft een een methode van aanpak te gaan inzetten waar ook wij thuis van moeten weten dus of Hans en ik ook eenmaal uitleg kunnen ontvangen van hem. Op de dag kan Hans niet dus spreek ik af dat ik het op me neem en op papier meekrijg. Chai zal dan in de herfst vakantie bij hem voorgesprek moeten komen om dan een planning voor school te kunnen maken. Telefoon neergelegd en met Hans overleg hierover. De AGB nummers voor ziekenfonds komen niet overeen met ons IZZ. Dus doen of niet doen? Ja, Hans en ik zijn eigenlijk nu van mening dat vreemde ogen dwingen en als het hier in huis de omgang verbeterd moeten we het proberen! Dus .........ja! s' Avonds nadat Chai terug kwam van de training aan hem aangegegevn dat hij gesprekken met paul mag voort zetten als dat verbetering geeft voor hem. Maar ook voor hier in huis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

van spiegel, spiegeltje ........ tot zal HET goed komen, ............... met alles wat daar ....................in die periode ..........................voor nodig zal zijn! Reisdoel: Een oncologische K wereldreis met een eindbestemming in 2015! Of................... eindbestemming 2016!

Actief sinds 09 Mei 2014
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 64395

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 24 December 2015

Borst voor en na VOORUIT

23 April 2014 - 15 Oktober 2015

BORST VOORUIT................!

Landen bezocht: