Gebitje nodig.............???? - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu Gebitje nodig.............???? - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu

Gebitje nodig.............????

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

11 Juli 2014 | Nederland, Utrecht

Na een onrustige nacht door het natuur geweld buiten opgestaan.
De kies onderin mijn kaak voelt kloppend aan. Na gestopt te zijn met antibiotica gisteren, 5 dagen amoxycicline geslikt te hebben, Dit was eigenlijk vanaf start wortelkanaaal behandeling daarom nog geen kroon erop! Hans en ik hebben het erover en we maken grapjes........ja gebitje............. Sturk dat is je voorland!
Dus bellen naar praktijk en plekje voor vandaag regelen.
Om 11.50 uur kan ik komen. Dan met Hans en Chico naar de tennisbaan, Hans valt in voor Alice waardoor we met zijn achten kunnen spelen. Titel doet zeer maar stug door en niet aan denken. Bezig zijn is prettig en geeft poistieve ebdorfines.
Vandaag speel ik met Ingrid tegen Ruthly en Joke.
Met tennis weet ik zelf niet hoe maar alles lukt en we winnen eerste pot met 6-2. Nog eentje dan tot 3-3 revanche voor Ruth en Joke maakt 3-4 voor hen! Chips!!! Koffie met zijn allen en terug naar huis. Douchen en gauw naar tandarts! Aan de assistente leg ik uit dat ik rechterkies onderin niet vertrouw en graag controle en een foto wil laten maken. Ze gaat in overleg met de tandarts en legt uit dat (IK) mevrouw niet zo op vakantie wil! Nou zeg ik ietsje anders dan ......kijk eerst in de computer graag! Oep,......ss..s sorry en dan zegt ze: Weet u, ik maak gelijk een foto van uw gehele gebit, boven hebben we een OPG en is het zo klaar. Daarmee kan de tandarts alle tanden en kiezen bekijken. Dus zo gezegd zo gedaan. Als tandarts geroepen wordt dat foto klaar is betrekt hij me ook bij het bekijken van geheel rontgen en zien hij en ik dat inderdaad onder de kies rechtsonderin een ontsteking zit. Samen met het verhaal over chemo krijg ik het compliment dat ik het voelde en dat het beter is dat die kies er ook uit gaat. Kiespijn en ontstekingen in de mond heeft hij meegemaakt zijn hopeloos vervelend. Tijdens chemo geneest dit NIET en veroorzaakt vieze pussende wonden in de mond!
Vanmiddag terug komen en nu maar eerst goed lunchen en bodem leggen want na dit trekken heb ik even geen trek! Hans gebeld en uitgelegd, die gaat voor klapkar pootje laten lassen en is ook zo terug.
Dan retour naar praktijk. Waar Tandarts tijd vrij gemaakt heeft voor mij. Dus verdoven en.........even wachten maar dan goed geconcentreed langzaam in een keer de kies eruit! Al pratend verliep dit vlekkeloos en hij spuit de boel daar schoon en plaatst oplosbare hechtingen, zodat ik niet terug hoef om deze te laten verwijderen.
De antibiotica dekt de ingreep nog dus verder gaasje erop bijten, uurtje en...............links en rechts, in mijn mond geen op elkaar passende bijt plekken meer. Tandarts geeft aan dat het goed is zo en we spreken af dat tegen de kerst en oud en nieuw we afspraak maken en gaan kijken wat de positive mogelijkheden voor daarna zijn in mijn mond! Oplossingen zat en kunnen allemaal gemaakt! Voor een gebitje is het echt nog te vroeg hoor!
Daarnaast is het positieve hieraan ....................dat ik tijdens de chemo GEEN ontstekingen in mijn mond meer hoef te verwachten!! Dus...........kusje erop en gebitje uit gaan zoeken, volgens Hans.
Bij van Zutphen bloemetje voor mezelf gehaald.
Thuis aangekomen staat er een levens grote doos van GREETZ, waarin een ballon waar je vrolijk van wordt! Zonnig gezicht met mooie ogen en kusjes overal! Eraan zit een blauwe envelop met een kaart super groot met voorop MIRIAM in een vlag. Binnenin de mooie tekst en bemoedigende woorden. ...............................................................Van INGRID......................tof en opsteker, maar ik wie van de drie...!
Ik denk het te weten...............!
Dan whapped Peet dat er muziek is in Zeist vanavond, mee? Karina komt vragen hoe het is en blijft drankje drinken. Straks zal Silvia komen eten en Hans gaat Rotti halen ik doe niet mee, open wond in mijn mond en dan hete saus is niet slim.
Rond de tijd dat we zitten te eten is er een code onranje voor het weer. Met petra wahppen en aangegevn dat we lekker aan de aparol blijven!!
Petra snapt het en gaat wel kijken! Chai had hockeywedstrijd tegen dames 1 en komt terug met winst van 12-1! Appeltje eitje!!! Sil en ik hebben het over mooie aanbod voor Chai en gesprekover hoe ik toch helemaal back to basis moet met dit alles,. Wat je al wist maar hoe je dan tegen je relaties aan gaat kijken, waardevol en /of niet en meer voor jezelf mag kiezen! Hondjes, logeerhond Lisa die met Sil mee kwam en Chico zijn gemoedelijk bij elkaar gaan liggen en we sluiten af met een HUG! Truste!


  • 12 Juli 2014 - 19:58

    Ingrid :

    Lieve mir,

    Ik was t niet helaas die jou de ballon heeft gestuurd.
    Helaas!!!! Ingrid je tennismaatje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

van spiegel, spiegeltje ........ tot zal HET goed komen, ............... met alles wat daar ....................in die periode ..........................voor nodig zal zijn! Reisdoel: Een oncologische K wereldreis met een eindbestemming in 2015! Of................... eindbestemming 2016!

Actief sinds 09 Mei 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 64344

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 24 December 2015

Borst voor en na VOORUIT

23 April 2014 - 15 Oktober 2015

BORST VOORUIT................!

Landen bezocht: