D-DAY met een kroontje - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu D-DAY met een kroontje - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu

D-DAY met een kroontje

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

14 Mei 2014 | Nederland, Zeist

Vandaag dan om 18. 30 uur pas bij Dr. Perre mogen komen, maar met reden want de oncologie bespreking is om 17. 00 uur! Dus............
Hans naar het werk.
Sjoukje komt met taart kop koffie drinken! Gezellig en gemak want zij heeftmaar half woord nodig. begrijpt! Chai heeft oordoppen in drinkt wat maar vraagt of ik wat zachter wil praten. Om 13.00 uur komt kapper Sander dus vlak daarvoor komt Silvia hier. Voor Chai heb ik een tosti gemaakt maar die begint heel bozig te doen en raakt diep. Gaat bozig weg op weg naar zijn examen! Vervelend gevoel en ik moet even mijn gezicht op poetsen voor Sander binnen is.
Sander heeft goed verhaal over wat en als je haar uitvalt. Want zeker weten doen we nog niets . Maar als de chemo de soort met haaruitval zal worden zijn wij al voorbereid! Zo heb ik hem dat vorige week in de zaak gevraagd en is hij meteen met dit thuis bezoek idee gekomen! Boeken met pruiken genoeg! Welke keuze ligt aan badmuts waar het op zit o zo maar uit te leggen en de soort haar! Pruiken zijn er van 500 euro's tot 3000, oo euro's. Maar Sander snapt ook dat het leuk mag blijven en weet voor mij dat het een goedkopere met top uitstraling mag zijn. Samen met Silvia zoeken we er 15 uit. deze laat hij komen. Ze zijn er binnen 24 tot 48 uur. Als er niets bij zit stuurt hij deze terug en laat weer anderen komen. Passen doen we in de zaak na sluitingstijd! Volgende week dus! Want ik heb afgesproken dat ik niet iemand ben die de plukken op mijn kussensloop wil vinden iedere ochtend. Dus zodra ik een haar verlies heb ik met Sander de deal dat hij het eraf haalt voor mij!!!! Zelf zegt hij nog dat in zijn klantenbestand als de borstenbus in Zeist geweest is hij gemiddeld 4 dames in de zaak heeft die hiermee te maken krijgen!!! Deze keer ben ik nummer 5! Van zijn 1000 klanten!!!! Morgen zal ik hem bellen of het nodig is!
Na nog wat babbelen gaat Silvia gaat. Chai komt thuis en zegt dat examen een makkie was. Ik vraag hem of hij straks mee wil naar Dr. Perre. Zeker is dat hij niet gaat trainen en ik wil hem de gelegenheid geven zelf te kiezen of hij het direct hoort of later! Hans komt ook thuis en samen besluiten we dat als we goed bericht krijgen dat we daarna een pannenkoek gaan eten in Rhijnauwen! Dus het handigste zou zijn als Chai direct mee gaat en hondje ook, kan die nog even lekker in het bos ravotten! Uiteindelijk zegt hij oké.
Dus met zijn viertjes naar Utrecht Diaconessen ziekenhuis. Met pasje terrein op. Chai blijft in auto met hond. Wil niet mee! Dus hans en ik naar poli 275. Alles dicht. Raar, maar zeker weet ik dat het hier afgesproken is. Dus Hans terug naar hoofdingang het is goed. Komt hij Schapendonk tegen die hem sterkte wenst!!!
Dr. Perre roept ons binnen. Legt uit waarvoor ik kom. Wil zo de geopereerde borst zien maar eerst de uitslag. Hij mag me feliciteren. De poortwachterklier is schoon het is NIET uitgezaaid.
Vlag mag dus uit!.......................TOPPERTJE………………….!
Ik mag U bedanken dat ik de goede keuze heb gemaakt en niet mijn gehele borst eraf heb laten halen! Ja zegt hij dat hebben we goed aangevoeld. Had vandaag ook anders kunnen zijn maar gelukkig is onze keuze goed geweest zo! Maar er is besloten verder te behandelen, zoals eerder al gezegd om 100 % zekerheid te hebben dat het weg blijft. Maar eerst bestralen mocht er nog een verkeerde cel zitten dan is alles weg! 14 tot 16 keer. Dit gebeurd in het UMCU en daar gaat hij morgenochtend een afspraak voor laten maken! Daarna is nodig dat chemo opstart.
Dit gaat via Diaconessen ziekenhuis. Poli dagbehandeling. Ja dat begrijp ik! Is het de milde of fanatieke. Wat wil jij het liefst zelf, vraagt hij! Ja de milde tabletjes lekker thuis! Nee sorry zegt Perre dat is niet mogelijk je staat op voor 6 maal 3 weken infuus therapie! Helaas! Er zit een kans in dat daar de tumor hormoon gevoelig is dat je ook nog 5 jaar pillen mag slikken maar dat weet de oncoloog die chemo doet het beste! We hebben twee artsen. Wil je de jongere of een ouder arts?Als ik mag kiezen liever de ouder die heeft meer ervaring! Prima, dan maak ik de afspraak bij Dr. Thunissen in Zeist! Is het duidelijk? Ja zeg ik met Nathalie en uw verhaal klopt het vanaf begin zoals het vertelt is. Dan zie ik U graag volgende week terug voor het verwijderen van de hechtingen, woensdag overdag heeft U voorkeur voor tijd? Schrijvend op mijn afsprakenkaart moet hij lachen! Ach zie je bent eigen secretaresse!! Woensdag 10.20 uur! Afspraak met oncologie gaat morgen geregeld worden! Bedankt dokter tot ziens en fijne avond!

Dan sta je buiten na twee hyper weken en kan weer vooruit! Ja die BORST vooruit!!!!
Gauw Chai vertellen en op naar de pannenkoek. Na het bestellen zitten we met zijn drieen, Chico onder tafel als 4 de man, met tranen in onze ogen. Dankbaar en feestje maar ook angst voor wat komen gaat. Samen snappen we wel dat het voor ons allen lastig gaat worden maar we blijven positief!! We zullen zien!!
Thuis koffie en ga ik via what’s app alle lieve mensen op de hoogte brengen van MIJN geluk hebben en van ons geluk!!!!!

  • 19 Mei 2014 - 16:20

    Miriam Sturkenboom:

    van spiegel, spiegeltje
    ........ tot zal goed komen,
    ............... met alles wat daar
    ....................in die periode
    ..........................voor nodig zal zijn!

  • 19 Mei 2014 - 18:47

    Karina:

    Wat een duidelijke en mooie en heftige berichten allemaal
    Fijn om zo op de hoogte te blijven
    kus van de buuf!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

van spiegel, spiegeltje ........ tot zal HET goed komen, ............... met alles wat daar ....................in die periode ..........................voor nodig zal zijn! Reisdoel: Een oncologische K wereldreis met een eindbestemming in 2015! Of................... eindbestemming 2016!

Actief sinds 09 Mei 2014
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 64126

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 24 December 2015

Borst voor en na VOORUIT

23 April 2014 - 15 Oktober 2015

BORST VOORUIT................!

Landen bezocht: