Onco Fysio helpppppp..... - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu Onco Fysio helpppppp..... - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu

Onco Fysio helpppppp.....

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

05 Januari 2015 | Nederland, Zeist

Zo na twee weken geen gym naar fysio. Hopen dat zij me kunnen helpen met uitleggen of wat ik denk echt zo is. En wel dat mijn borst qua lymfoedeem verminderd maar daardoor de afgelopen twee weken steeds minder druk op ribben en zo dus steeds meer pijn onder borst ontstaan is.
Het is eigenlijk niet meer te harden. Zit ik in een stoel met arm hoog gaat het nog. Maar sta ik op is het of er een oud mens met maar een kant kan bewegen. Dus.....!
Kom ik aan bij zaal basic fit vraagt Maina of het wel goed gaat met me!
Na uitleg wat ik denk dat het is, vraagt ze maar je cytsostatica kuur laatste was toch 6 november dus 2 maanden geleden? Ja, zeg ik!
Jee wat VROEG dan......!
Pardon???
Ja zegt ze het komt vaker voor maar meestal pas in de derde maand na stop cytostatica.
Dit alles is een vervolg bijwerking van de bestraling maar door cytostatica verdoezeld het de klachten nog wat! Oke, nu Jeanette komt eraan en samen komen we tot de conclusie dat we straks eerst even precies kijken. Dus eerst voorzichtig aan oefeningen doen vandaag maar met helft van normale kilo's kracht! Rond de klok van 15.00 uur haalt Jeanette me binnen. Lymfdrainage start en daarna losmaken van bindweefsel.
Zij is het eens met mijn gevoel en merkt ook dat het borstvlies erg reageert. Dus besluiten we te tapen om te kijken of dit het hangen aan borstvlies van de borst de pijn verminderd. Durf is nodig want huid is teer na bestraling, maar alles beter dan dit. Mireille kwam ook haar geoefende oog werpen op probleem en daar werd duidelijk wat er nu zeer pijnlijk was. Ze zagen ook hoeveel moeite het me koste om te draaien laat staan op en van de behandeltafel omhoog te komen! Jeanette vertelde wat ze dacht dat het was en wat eraan te doen. Naast de rib onder mijn borst voelde ze een flinke verdikking, mogelijk breuk. Aanraken zo pijnlijk dat ik bijna tegen plafond ging! Daaronder was Jeanette aan het proberen de borst los van het vlies te krijgen. Dit ging moeizaam. Voorstel om te gaan tapen, de pijn zal door de ondersteuning verminderen.Mireiille erbij gevraagd die het handigste is met snel tapen.
Al snel plakte ze twee banen van rug tot onder borst, eentje die de borst als het ware opwipte, op een serveerblaadje!! Dit had zoveel effect dat ik direct gewoon kon ademhalen en mijn arm zichtbaar beter kon gebruiken! Top en erg blij met mijn -Miriam Dekker- one site bra in PINK!
Lachen kon zelfs weer en we hebben ze meteen op de foto gezet! Mede om de volgende keer precies te zien waar de tape het beste kan zitten!
Dus Mireille komt helpen om goede richting van tape te plaatsen. Roze tape gekozen en.........wauw ik kan mijn arm normaal bewegen! Dusss.......prettiger!
Het zal tijd nodig hebben om te genezen. Donderdag kijken we of tape goed blijft en anders opnieuw plaatsen. maar voor nu ben ik een stuk opgeluchter! Jee.........had ik eerder mogen weten!!!

Thuis heeft Chai voorbereidde erwtensoep klaar!
Sjors komt op gesprek en zodra hij voordeur in komt is Chai boven!
Maakt hij vaker mee dus Hans en ik alleen in gesprek met hem. Vandaag eerst kijken welke doelen we willen bereiken! En......veiligheid scheppen!
Na 1 1/2 uur gaat hij weg. Hans en ik zijn opgelucht. Weten dat eerste stappen in goede richting er zijn. Wij mogen een zwaar traject in maar helder is het doel en....noodzakelijk! Sjors gaat en Chai komt beneden. Samen eten we van de heerlijk zelf gemaakte erwtensoep! Met broodjes oude kaas erbij prima te doen! Bijtijds naar bed en eerste tray-out telefoon!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

van spiegel, spiegeltje ........ tot zal HET goed komen, ............... met alles wat daar ....................in die periode ..........................voor nodig zal zijn! Reisdoel: Een oncologische K wereldreis met een eindbestemming in 2015! Of................... eindbestemming 2016!

Actief sinds 09 Mei 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 64250

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 24 December 2015

Borst voor en na VOORUIT

23 April 2014 - 15 Oktober 2015

BORST VOORUIT................!

Landen bezocht: