gesprek over die hormonen met Dr Thunissen - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu gesprek over die hormonen met Dr Thunissen - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu

gesprek over die hormonen met Dr Thunissen

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

04 November 2014 | Nederland, Zeist

Ja dan eerst maar rust op de dag. Voorbereiden op wat ik precies ga zeggen over wat ik aan KEUZE WIL!
Voel me steeds meer in keurslijf van kanker geduwd te worden daar de statistieken het zo bevelen en artsen daar in mee lopen.
Nu op OOFU met training heb ik een test en daaruit blijkt dat ik in iedere geval niet achteruit ben gegaan met mijn kracht 6 weken geleden!
Positief dus! Behalve dan de zijde waar borst geopereeerd is daar is kracht wel gedaald mede door alle vochtophoping van kuur en slachte lymfeafvloed! Maar daar zijn we mee bezig!
Thuis eerst even onder de wol en daarna naar Diak om bloed te laten prikken op dagbehandeling door Afrouz.
Dan heb ik nog uurtje.
Hans heeft gebeld en zal proberen zo snel mogelijk ook te komen om met mij het gesprek aan te gaan! Dat is fijn gevoel, sta ik er niet alleen voor.
Bij het wachten in de grote hal zie ik Marcel en veronica, broer en schoonzus van Silvia. Die ook bij Thunissen loopt en heel tevereden is over hem! Daarmee nog lekker gekletst en tegen de tijd dat ik naar boven loop zie ik hans door hoofdingang binnnen komen! Samen gaan we naar eerste verdiepeing - poli- en komen onderweg Ramona nog tegen! In de wachtkamer is Hans druk over onzin dingen aan het babbelen en merk ik dat hij mij zo probeert af te eleiden. helaas helpt niet.
Bij Thuinissen binnnen geef ik maar direct aan dat ik het waardeloos vindt.
Voorzichtig beschermt hij zijn personeel maar luistert wel naar de klachten en schrikt zelfs van proctus kliniek. In kamertje apart wil hij de vocht ophoping en ribben voelen en zien en we besluiten maar geen foto's te maken is toch op dit moment niets mee te doen! Daarna hele discussie over adjuventus schema. Dit geeft bij invoer leeftijd soort tumor en categorie aan wat helpt om beter uit de behandeling te komen. Door operatie heb ik al een grote groene balk gewonnnen. Door bestraling en chemo nu ook............maar dan nu wat levert mij het slikken van hormoontherapie voor 8 jaar met vele bijwerkingen op in procenten. Mijn vraag wat doet het als ik ze niet ga slikken.
Twee lijstjes krijg ik.
! met verwachte prognose van het terug komen van de tumor als ik het niet doe. Het andere lijstje is vooruitzien in wanneer je niets doet waar je aan dood gaat! Ja de keuze.
Ik heb na alle ervaringen door de jaren heen met hormonen geen behoefte om mijn leven zodaing te verzieken met dik worden depressief en alle andere tien bijwerkingen dussssss.s.........................
Voorstel is om 1 maand te gaan slikken in januarie 2015 want meestal komen de klachten ook direct.
Als ik ze krijg dan stop ik.


mailtje extra
Lieve Miriam, ik lees net dat je de laatste fase in gaat. Wat heerlijk voor je!!!!ik denk veel aan jou en natuurlijk aan Hans en Chai die ook blij zullen zijn dat dit straks hopelijk tot het verleden gaat behoren. Laat maar horen wanneer ik een keer aan de beurt ben voor een afspraak.ik wacht rustig een goed moment voor jou af, want ik ga ervan uit dat je eerst wel wat anders aan je hoofd hebt. Je zegt het maar. Hier alles goed Fijn weer in Amsterdam te zijn!!!! Veel liefs Agita


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

van spiegel, spiegeltje ........ tot zal HET goed komen, ............... met alles wat daar ....................in die periode ..........................voor nodig zal zijn! Reisdoel: Een oncologische K wereldreis met een eindbestemming in 2015! Of................... eindbestemming 2016!

Actief sinds 09 Mei 2014
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 64233

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 24 December 2015

Borst voor en na VOORUIT

23 April 2014 - 15 Oktober 2015

BORST VOORUIT................!

Landen bezocht: