wat zal het doen........fysio - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu wat zal het doen........fysio - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu

wat zal het doen........fysio

Door: miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

16 September 2014 | Nederland, Zeist

Vandaag heeft Chai Chico uitgelaten en Hans gaat naar een intro kennismaking Utrecht, werk.
Ik mag wachten op JK vloerverwarming om het kastje om graden te meten te vervangen. Dit zou tussen 11.00- en 13.00 uur en ja dan komen ze om 12.55 uur! Maar oké, snel gepiept nieuw kastje voor de winter aan de muur bij ............., bijna 200 euro lichter.
Dan tukkie doen en rond de klok van 14.00 uur naar Utrecht.
Bij Galgenwaard zit de fysiotherapie die speciaal, als enige in regio midden Nederland, fysiotherapie aanbiedt voor oncologie patiënten.
Annemiek gaat vandaag een intake test doen om te kijken wat ik kan.
Eerst op de fiets. 25 watt gaat maar zodra ze wattage opschroeft krijg ik opvliegers.
Maar dit is in beeld lichamelijk anders, namelijk mijn polsslag gaat in ene van 80 slagen naar 130 slagen per minuut.
Weg opvliegers het is een pompgebrek en toont zich door verhoging van de polsslagen! Als je met verhoogde polsslag door gaat kost die spierpomp cellen in dit geval van je hart! Krijg je cardiomyopathie van!
Dussssss, ben ik even blij dat ik dit ingezet heb!
Nu leer ik mijn grens van wat ik wel kan en niet kennen en weet dat dit geen overgangsopvliegers zijn maar het lichaam wat zegt stop!!!
Daarna 10 apparaten op rij testen hoe ver ik kan. Daarmee merk ik welke spreirgroepen al zoveel minder zijn. Maar ook bij armen de oefeningen kan doen om de flebitus, ontsteking, erger te voorkomen, door rekken en zo bindweefsel strengen kan verminderen! Dus na een uurtje ben ik kapot maar weet wel waar mijn grenzen zitten!
Annemiek gaat dit uitwerken en volgende week kan ik in groepje van 4 aansluiten in basis conditie opbouwen! Tip is dat in de week van de kuur het niet veel zal zijn maar daarna ik wel weer wat kan en duidelijker krijg wat grenzen zijn. Na alle chemokuren heb ik recht op 20 weken opbouw van kracht en sterkte in lijf omdat bekend is dat dit geheel verdwijnt door de kuren! Goed toch, met dank aan petra die doorzette en verzekering hierover belde!!
Op terug weg naar huis Hans gebeld en ....hij was klaar en samen even wat gedronken bij de basket!
Thuis in de tuin op loungeset onder luifel heerlijk pizza, thee en krantje gelezen en nadat Chai vertrok voor training zijn Hans en ik samen boodschappen gaan doen, Chico achter ons aan.
Effectieve dagje voor allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

van spiegel, spiegeltje ........ tot zal HET goed komen, ............... met alles wat daar ....................in die periode ..........................voor nodig zal zijn! Reisdoel: Een oncologische K wereldreis met een eindbestemming in 2015! Of................... eindbestemming 2016!

Actief sinds 09 Mei 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 64245

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 24 December 2015

Borst voor en na VOORUIT

23 April 2014 - 15 Oktober 2015

BORST VOORUIT................!

Landen bezocht: