Chai en Koen brengen naar Denemarken - Reisverslag uit Bremerhaven, Duitsland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu Chai en Koen brengen naar Denemarken - Reisverslag uit Bremerhaven, Duitsland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu

Chai en Koen brengen naar Denemarken

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

24 Juli 2014 | Duitsland, Bremerhaven

Middernacht nog de laatste vuile was in machine, welke ik rond de klok van 4.00 uur in de droger heb kunnen doen. Hans geeft me royal jelly met dyclofinac, waarmee de pijn in darmen en ballen wat milder gestemd raken. Dus om 8.00 uur Chico uit laten en de laatste was opvouwen en de tassen van de jongens zijn schoon en rijklaar. Rond negen uur hebben we ze al drie maal geroepen en geven Hans en ik aan dat het nu toch echt tijd wordt om op te staan. Dat lukt om 9.30 uur ze ontbijten wat en alles zit met Chico voorin in de auto om 10.00 uur! Voorbij de rotonde zie ik dat riem van Chico niet aanwezig is en mag/moet Hans rondje terug om die te halen voor mij! Hondjes moeten ook riem om, anders liggen die bij rem actie dwars door de voorruit! Chico mee dus....veilig!
Hans rijdt gehele stuk veilig met om het twee uur rijden een plas pauze. De jongens liggen gehele rit te slapen en komen eruit voor drink en plas pauzes. Onderweg halen ze koud drinken en trakteert Chai mij op een heerlijk waterijsje. Dat is te doen want de krampen in mijn buik zijn niet helemaal prettig zo af en toe! Extra pillen mogen hun werk doen! Einde van de middag gaan we de grens over bij Denemarken! Dan worden die twee achterin spraakzamer en komen voorzichtig de verhalen van de België week! Rond de klok van 19.00 uur komen we aan bij het huis wat Heleen en Alexander hebben gehuurd in Ringkopping ( chopping uitspraak)! Prachtig vrijstaande bungalow, waar wel 12 personen kunnen slapen. Heleen laat me alle ruimtes zien en zegt ons super blij te zijn dat de jongens nu hier zijn! Wij mogen blijven zolang we willen! Hidde en vriend Lodewijk zijn bijna klaar met eten koken en we mogen na rondleiding buiten, aan de buitentafel plaats nemen. Ook Onno, eigenaar broodje Zeist, de broer van Alexander is er, die is via Noorwegen vandaag daar aangekomen en heeft tent buiten neergezet. Voor het eerst deze week eet ik warm en het gaat goed. Na de maaltijd gaan we met zijn allen naar het strand wandelen. Chico heeft de tijd van zijn leven en loopt het stuk dubbel om maar van iedereen aai te krijgen. De gezelligheid is groot, de jongens schoppen de voetbal voor zich uit en Onno is steeds de pineut om die uit de struiken te halen. Hans heeft zijn route meter aan staan om te kijken hoeveel kilometer we mogen lopen. Overal staan in de duinen huisjes, allemaal verschillend van vorm en de ene groot de andere klein maar elke is rustig gelegen. Het lijkt een beetje Schiermonnikoog zoals ik me van ooit herinner. Het strand is prachtig, groot, stil en met hele mooie rond geslepen stenen. ( geen enkele schelp) Zelf lukt het me om rustig lopend ook dit stuk volledig mee te komen. Daar ga ik bij het, met takken en touwtjes gemaakte hekwerk lekker zitten genieten. Lodewijk schrift in het zand, zomer 2014! Yes!
Wat een cadeautje deze mooie avond wandeling hier in Denemarken! Wie had dat gedacht! Ik al helemaal niet in deze periode! Top zet door Heleen! Terug in het huis gaan we na een kop thee de logeerkamer bewonen. Hans denkt nog dat hij niveau lager mag slapen maar ik zie dat er pootjes onder uitklap bed zit dus naast elkaar de nacht in. Het raam heeft open gestaan en het licht aan dus de muur ziet zwart i.p.v. wit nu van de knutjes, Deense muggen. Kriebelen en irriteren maar prikken niet! Flink water met paracetamols en dyclofinac maken dat ik de nacht hier goed doorkom! Wat een geluksmoment is dit zo even geheel ergens anders te zijn, warmte van al deze mensen om me heen en te genieten van al dit leuks!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

van spiegel, spiegeltje ........ tot zal HET goed komen, ............... met alles wat daar ....................in die periode ..........................voor nodig zal zijn! Reisdoel: Een oncologische K wereldreis met een eindbestemming in 2015! Of................... eindbestemming 2016!

Actief sinds 09 Mei 2014
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 64344

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 24 December 2015

Borst voor en na VOORUIT

23 April 2014 - 15 Oktober 2015

BORST VOORUIT................!

Landen bezocht: