D-DAY - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu D-DAY - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu

D-DAY

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

25 April 2014 | Nederland, Zeist

In de ochtend, Petra opgehaald in Austerlitz en op naar Utrecht. Handig zo’n pasje, konden zonder kaartje terrein op. Op naar poli 275, afspraak met Mw. Wittebolle.
Keurig op tijd werden we binnen geroepen, kamer 2 achterin chirurgie gang. Na voorstellen van ons allen waarbij ze mij mijn verhaal laat doen, vertelt zij wie ze is wat de bedoeling is vandaag en dat we straks weer bij haar terug mogen komen. Zij heet Nathalie en is geen familie van Dr. Witbol maar heet Wittebolle….Belgisch van huis uit. In dit gesprek komt duidelijk naar voren dat ik direct wil weten waar ik aan toe ben en zei open en eerlijk alles wil afstemmen met mij! Allereerst gaat ze zelf borsten bekijken. Dus uitkleden en al bij het bewegen ziet ze wat ik bedoel. Daarna observatie en voelen. Na aankleden vertelt Nathalie dat ze naast gewone onderzoeken ook MRI wil laten doen.
Maar eerst voor foto’s en echo. Indien dit door de dienstdoende radioloog beoordeeld wordt als niet goed, zullen er direct biopten genomen.
Oké, Petra en ik gaan op pad. Naar röntgen afdeling, na ruim 45 minuten wachten foto’s die aangaven dat er een “cyste”niet goed was dus het noodzakelijk was direct door te gaan naar echo en de assistente daar gaf aan dat de radioloog zo biopten zal komen nemen. Dus opnieuw uit de blouse en op röntgen tafel. De radioloog stelde zich voor en stelde mij gerust door aan te geven wat voor een vervelende situatie dit was als jezelf als professional vanaf de andere zijde dit moest doormaken. Petra zat inmiddels aan voeteneinde omdat radioloog anders niet op beeldscherm kon zien waar hij moest prikken. Hij verdoofde flink en door iets meer zijdelings te liggen kon hij op echo goed zien wat en waar de plek was. Daarna gaf assistente punctie materiaal aan. In mijn zicht zag ik een joekel van een naald!! Oepsie….! Maar op moment van biopteren hoor je een knalletje en nog een en is het leed al geleden. Ik voelde er niet veel meer van dan een tikje! Klaar en we mogen terug naar poli chirurgie. Melden bij balie duurde het even maar dan wordt ik binnen geroepen door Nathalie.
Ja zei ze ik zal er niet omheen draaien en het Di-Rect maar zeggen:
Het is Kanker. Welke soort en hoe groot is nog niet te zeggen, vanmiddag komt die uitslag.
Naast die uitslag willen we nog een MRI en hou er wel rekening mee dat we volgens protocol de gehele procedure volgen. Dat houdt in opereren chemo en bestralen in welke volgorde hangt af van de resultaten van volledige onderzoeks en biopt resultaten volgende week. Wat wil je? Telefonisch bericht of kom je hierheen? Daar gaf ik meteen op aan dat ik dat bericht graag mondeling wilde horen en zo werd voor 16.30 uur een nieuwe afspraak gemaakt. Hans bellen.
12.30 uur: Op het bankje voor het ziekenhuis zitten Petra en ik kopje koffie en het verhaal laten zinken. Janken en waarom vraag. Lachend kunnen we nog zeggen dat ik eigenlijk ervan uit was gegaan dat dit mijn deur voorbij zou gaan. WANT portie Kanker had ik toch al gehad!! Helaas daar wordt niet naar gevraagd. Bezoek aan henriette afgezegd, naar huis om broodje te nuttigen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

van spiegel, spiegeltje ........ tot zal HET goed komen, ............... met alles wat daar ....................in die periode ..........................voor nodig zal zijn! Reisdoel: Een oncologische K wereldreis met een eindbestemming in 2015! Of................... eindbestemming 2016!

Actief sinds 09 Mei 2014
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 64221

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 24 December 2015

Borst voor en na VOORUIT

23 April 2014 - 15 Oktober 2015

BORST VOORUIT................!

Landen bezocht: