China lichtfeest in botanische tuinen - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu China lichtfeest in botanische tuinen - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu

China lichtfeest in botanische tuinen

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

02 Januari 2015 | Nederland, Zeist

Na een flinke nacht onrust door bij iedere draai in bed de pijn van ribben te voelen en daardoor wakker en gek van pijn te worden, uitgeslapen tot 13.00 uur.
Chai heeft ook klokje rond geslapen want nacht overslaan moet je compenseren.
De telefoon gaat en Heleen vraagt of we nog naar film w mee willen?
Hans door gesluisd om tijd en plaats af te spreken en zij gaan met zijn tweetjes , Chai en hij mee.
Ik kan bijna niet stil zitten door ongemakken dus kijk wat ik kan gaan doen.
DD en ik hebben date staan voor de chinese lichtjesfeest in de boranische tuinen hier heel dichtbij! Dus rond de klok van 16.oo gaan de joingens richting Amsterdam. Vlak daarvoor heeft hans nog met net gehaalde Voltaren emugel mijn pijnlijke ribben onder en om borst ingesmeerd.
Zelf ga ik om 17.00 uur naar de biltsche hoek waar DD en ik afgesproken hebben, bakkie koffie te halen en bij kletsen. Dat doen we en eten direct wat saampies. Rond de klok van 19.00 uur gaan we richting lichtjes en vanaf de afslag naar UMCU staan de auto's al in de file! Wij achter elkaar aan rijdens gaan op een gegeven moment uit de rij en rijden verder door. Parkeren illegaal bij losplaats. Lopend op onze manier moeizaam maar samen zijn we sterk, komen we in de rij van entree. Die rij is zo lang dat we in het geniep door stomen en halverwege insteken. Zo duurt het wachten minder lang! De poort door en .....in rijen van tien dik langzaam langs de chinese lichtjes! Menig groepje loopt ook tegen elkaar te babbelen want zeker begin is alleen een boog met boven hoofd lampjes. Voor mij loopt een redelijk gezette dame met kinderwagen. Ik kijk eens in de wagen en zeg min of meer tegen dD nou gelukkig is kindje ingepakt. Draait die pad zich om en fel : Had U wat te zeggen??????
Dacht ik: Ja eiegenlijk wel, want het is ijskoud en zo'n babytje ligt stil in een lage wandelwagen................lijkt me niet echt goed.....!
Maar ach ik zeg maar niets!!! Verder is zo'n wagen super onhandig tussen deze mensenmassa. Maar wij hebben lol dus gauw slaat ze af en lopen wij verder. In het park is het superdonker en de lampjes en alle gemaakte dingen komen supermooi uit! Een visvijver met bovenop een chinese mannekeje pis, een bloementuin,hollandes molen met tulpen en een draak etc etc etc.Uiteindelijk bij uitgang rond 21.00 uur. We hebben lol voor tien gehad en ondanks onze flinke manko's aan voeten benen en ribben gelachen! even aan iets anders gedacht en ontspanning gezocht! Geluksmomentje! Zo gaan we ervoor in het nieuwe jaar!
Postief blijven ondanks pijnen hier en daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

van spiegel, spiegeltje ........ tot zal HET goed komen, ............... met alles wat daar ....................in die periode ..........................voor nodig zal zijn! Reisdoel: Een oncologische K wereldreis met een eindbestemming in 2015! Of................... eindbestemming 2016!

Actief sinds 09 Mei 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 64031

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 24 December 2015

Borst voor en na VOORUIT

23 April 2014 - 15 Oktober 2015

BORST VOORUIT................!

Landen bezocht: