Weekje later op pad met Rita - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu Weekje later op pad met Rita - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu

Weekje later op pad met Rita

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

30 Oktober 2014 | Nederland, Zeist

Vandaag zoals steeds in de eerste week komt Rita mij halen en gaan we ergens hapje eten en eventueel stukje wandelen!
Na in dit weekend mailtjes van haar te hebben ontvangen om het te verzetten, afgesproken voor vandaag.
Precies op tijd rijdt ze voor met haar bolide en we gaan meteen op pad.
In de trouw heeft ze een nieuwe HAYE locatie in Houten beschreven gezien en moeten we afslag 29 hebben op de weg naar Breda!
Het is aan het water en je kunt er zoals krantenartikel aangeeft zelfs ook kano varen, naast wandelen en lekker eten!
Dus............... op de grote weg alvast tipje van verhalen reeks over gebeurtenis dochter van een vrienden! Heb ik nu pas in de gaten dat het de dochter is van Ria haar goede vriendin die nu 17 jaar gelden aan hersenbloeding is overleden! Pfffff.......!
Even ook aangehaald dat vriednin van Petra Jens...... net ook dezelfde boodschap als ik heeft gehad en gestart is............traject nog meer en langer dan mijn reeks. Daarin zien we toch maar weer dat iedereen zijn eigen passende traject qua behandeling krijgt en moet ondergaan komt zoals het komt! Niet teveel vergelijken! Door geklets toch anders gereden en even op weg letten......wij kunnen het niet vinden...... omgereden en nogmaals zoekende..............nee we zien HAYE niet! Dus weet je wat we gaan vandaag naar Houten centrum en de volgende keer beter kijken bij juiste afslag, oke? Ja, zo gezegd zo gedaan. Daar bij restaurant zijn ze flink aan het verbouwen, maar wij zoeken plekje achterin en hebben ruim 3 uur gekletst. Heerlijk soepje en carpacio gegeten. Rita eerst het gehele verhaal gedaan over gebeurtenis vorig weekend. Wat je kan overkomen als iets - tablet- in je lichaam verkeerd reageert zoals bij deze jonge vrouw van 41 jaar en de crematie van deze dochter van haar vriendin afgelopen weekend. Rita verteld wat een mooie ontroerende dienst enhoe man dit heeft verzorgd. Maar de ervaring dat Rita dit met mij deeld is waardevol. Daarin spreken we nu ook uit dat deze band zo speciaal is dat ze volgende keer mij direct moet bellen!!! Wat moet ze voor een week doorlopen hebben! Pfff....! Rond de klok van 15.30 uur gaat zij me weer naar huis brengen en zien wij op de snelweg dat we nog een afslag hadden moeten doorrijden! dus lol met elkaar als mutsen! maar weten we voor de volgende keer weer iets! Thuis wil ik gaan slapen maar gaat telefoon en spreek ik Lineke met heerlijke en eerlijke verhalen.
De bloemist heeft bij de buren een boeket afgegegeven. Wauw, als dank voor luisterend oor van Deedee! De jongens komen net na elkaar thuis en
Hans gaat hardloipen, Chai zich omkleden voor training! Daarna eten we wat en ik ga na DWDD mijn mandje in!