Nummer.......... 2..... - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu Nummer.......... 2..... - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu

Nummer.......... 2.....

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

08 Augustus 2014 | Nederland, Zeist

Samen op pad naar tweede chemo! Ja, met zijn drieen, Chai is mee!
Die dacht dat ik hem bewust weg wilde hebben, niet wetende dat ik hem liever een leuke week vakantie gun, dan zijn moeder te zien na een chemo behandeling. Maar mee! Verwacht worden we om 10.00 uur dus rustig ontbijtje de jongens tassen met online spullen mee en Chico flink uit laten.
Dan naar Diak oncologie dagbehandelkamer. Bij binnenkomst is het al goed druk! Even wachjten in de wachtruimte kost de jingens moeite en zij gaan lawaai maken. Ik denk nog shit ben vergeten te vragen plkje vast te leggen...... als Gaby naar me toekomt en zegt........Jij wil vast en zeker wel plekje bij het raam? Dat heeft ze voor me gereserveerd! Gelukkig!
Dus op naar hoekje prive en Chai en Gaby stellen zich aan elkaar voor. Gaby legt aan Chai uit hoe de wielen van de extra erbij gepakte stoel werkt en hij zit! Duikend in stoel met telefoon! Gaby pakt prik spullen en zegt dat ze eerst bloed moet prikken met vleugelnaaldje. Nou zeg ik, ik ga ervan uit dat waaarden goed zijn en dus daarna kan starten dus........ infuusnaald geprikt. Rechts deze keer. ( links mag niet ivm operatiegebied!!!!) In de tijd dat ze lab zijn werk laat doen gaat gaby met hans de coldcap opzetten. Deze keer een kleinere binnemaat ivm haren die minder zijn. Gaby zegt direct dat het haar meevalt, maar dat ik iedere keer de kans loop haar te verliezen. Dussss........ zelfs de laatste keer als ik chemo krijg loop ik nog de kans dat alles eraf gaat! maar zegt ze opgewekt: "Dan heb je deze periode haar gehad waardoor jij zelf wel een beter gevoel met haar hebt en had en zie je er gewoon minder ziek uit!
Hans en ik kijken elkaar aan en denken, ja, ja, tweede item deze week wat wij qua uitleg niet zo gehoord hadden de eerste gesprekken! De coldcap gaat ondertussen zijn werk doen, oeps!
Na vijf minuten is de uitslag binnen en blijken mijn neurofielen boven de 2,8 te zijn! Gaby laat Hans meekijken en ziet dat ze van de week 0,8 waren. Flinke dip dus. Gaby geet aan dat dit mogelijk is dat dip direct gevolgd wordt door extreme verbetering! Maar reden temeer om op te passen met weerstand want die is dus bepaalde periode's erg laag!
Dan kan nu aan apotheker de bestelling door gegevn worden voor de cytostatica!
Die mag gemaakt gaan worden op naam van mij!
Dit duurt ongeveer een uur, dus wachten.........!
In dit uur is het invriezen van mijn hoofdhuid een nare aangelegenheid en proberen hans en Chai me af te leiden!
Na een uurtje komt Gaby met jan-Willem met de zakjes aan , controleren samen en met mij de polsband, naam en code en kan het infuus starten. Inmiddels elf uur. Kopje thee want koffie smaakt mij niet!
Vraag van mij of ze meer fysiologisch zout in wil laten lopen, zal ze overleggen. De coldcap is ondertussen op minus vijf en dan begint het te wennen. Dit is daar dan alle zenuwuiteindjes bevroren zijn en je niets voelt. Deze keer zit cap iets meer achterop dus mijn wenkbrauwen zijn minder bevroren. Maar het blijft behelpen. Strak door de band en kaken pijnlijk. Hans start filmp............... deze keer een romantische.......
...................Hans wat minder geinterresserd maar mij boeit hij!
Rond de klok van 12.00 uur komt een geel met groen gevaarte de afdeling op. Wuift ieder weg en zegt: Nee ik kom Miriam even een kus geven en ben weer weg! Astrid, die met ambulance een patient haalt en brengt ergens in ziekenhuis en nu speciaal mij even een kus brengt!
Prachtmoment. Kus en weg is ze weer! De lach staat op mijn gezicht!
Ook groet van Hans! De jongens gaan onderwijl dat Gaby bij het tweede zakje naast me moet zitten in verband met snelle inloop en mogelijke ontstaan klachten, even broodje halen. Gaby gaat eten Jan - Willem neemt over. Pomp piept, ja want..... Zelf heb ik rollerklem open en pomp hoog ingesteld dus 500 ml erin. Gaby is terug en ziet het alarm. Ze snapt het,maar is bang dat overvulling plaats vindt en ze koppelt me los en laat me plassen gaan. Dan laatste zakje, inmiddels 13.00 uur geweest! Die loopt in en om 13.30 uur mag infuus weg. Maar coldcap moet nog anderhalf uur zitten! Chai en Hans zitten dit met mij echt uit! Zat zijn we het om zo lang te wachten. Maar om 15.00 uur gaan we de deur uit! Hans haalt de auto en Chai loopt rustig met me mee. In de hoofdingang zie ik aan andere kant van de gang Vis en zwaai nog! Gauw op huis aan! Thuis krijg ik van hans een slaaptablet en MOET liggen! Deze keer doen we het anders. Rust zal deze dagen zijn! Watertje gebracht door Chai staat me nu al tegen. Slapen zal goed doen. Na 19.00 uur wakker en gevoel is eender als vorige maal maar niet tot aan mijn lippen. Geen emmer nodig maar lichaam is brak. Alle medicatie van hans in zetpilvorm en slapen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

van spiegel, spiegeltje ........ tot zal HET goed komen, ............... met alles wat daar ....................in die periode ..........................voor nodig zal zijn! Reisdoel: Een oncologische K wereldreis met een eindbestemming in 2015! Of................... eindbestemming 2016!

Actief sinds 09 Mei 2014
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 64142

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 24 December 2015

Borst voor en na VOORUIT

23 April 2014 - 15 Oktober 2015

BORST VOORUIT................!

Landen bezocht: