Hans en Ik retour vanuit Denemarken via Gluckstad. - Reisverslag uit Ringkøbing, Denemarken van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu Hans en Ik retour vanuit Denemarken via Gluckstad. - Reisverslag uit Ringkøbing, Denemarken van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu

Hans en Ik retour vanuit Denemarken via Gluckstad.

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

27 Juli 2014 | Denemarken, Ringkøbing

Vroeg in de ochtend samen wakker, alle spullen ingepakt en in de auto stoppen. Het ochtend zonnetje doet zijn werk met alle ramen en deuren open gaan we met zijn allen aan het ontbijt. Binnen deze keer, want het is nog fris. Lodewijk laten we uitslapen. Dan nemen Hans en ik van allemaal afscheid, krijgt Chico nog een aai over zijn bol, Chai een stoere hug en door vele handen uitgezwaaid vertrekken we.
Samen besproken dat we wel zien hoe het loopt. Komen we wat tegen wat leuk is stoppen, maar eerst maar gewoon gaan!
De dagen hiervoor zijn al van die cadeautjes, maar zo met zijn tweetjes voor het eerst in.....? hoeveel jaar.....? Dertien? Dat is wel heel speciaal. Medicijnbox mee dus komt goed!
Al rustig rijdend gaan we in Esbjerg de stad in om koffie te drinken. Op het plein daar terrasje en voor het eerst sinds 17 juli een kop koffie! He, het smaakt weer! Chico geniet ook, want hiervoor keek hij continue droevig! Weer terug in de auto de wegen gekozen die door alle dorpen gaan. Leuk om te zien maar niet helemaal bijzonder. Kijkend op de tomtom besluiten we via het pondje richting Gluckstadt de Eems over te gaan. Al met al een ritje van anderhalf uur en dus vrij snel daar grens over en in Duitsland. Heerlijke overtocht en rekenend op dag tien, haren in de wind en……………..het zal toch niet………..de coldcap werkt! Haren zitten er nog op! Dus foto!!
In Duitsland is het plan richting Duitse schiereilanden te rijden en daar een bed en breadfast te zoeken. Maar tegen de tijd dat we op splitsing rechtsaf die kant en linksaf richting Groningen komen heeft Hans zoiets van: Drie uur daar hee, tien uur vanavond slaapplek vinden? Morgen weer drie uur terug? Nee, we gaan richting Groningen en huis!
Oké, dan sms ik Vince en Anita even, dat we op de koffie komen! Zo gezegd zo gedaan. Dus rondom 20.30 uur na uitvallen van de tomtom door……………ja waardoor eigenlijk? Aangekomen in Groningen.
Anita maakt voor ons heerlijk eten, ik doe er alleen wat langer over! Maar grapje over prakken kan ik hebben! We kletsen heerlijk bij, als vanouds, wat hebben we dit gemist! Rond twaalf uur stappen Hans en ik op en zijn om 01.00 uur thuis. Lekker eigen bedje en slapen!