VIS...........tips. - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu VIS...........tips. - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu

VIS...........tips.

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

24 Juni 2014 | Nederland, Utrecht

Vandaag afspraakje met Astrid.............kort Vis genoemd. Achternaam van huis uit en bekt lekker! Dit is degene die ik als een van de eerste belde toen ik op vrijdagmiddag te horen kreeg dat het borstkanker was.
Waarom? Ja gevoel zei me dat we in doen en laten aardig overeenkomen qua persoon. Ook daar ik weet en wist dat zij drie jaar terug ook met dit bijltje gehakt heeft!. Via San haar 06 nummer en toen ik belde liep ze met Hans op de Koninginnemarkt s'avonds laat in Utrecht! De stappen die ik zetten zou zei ze zijn oke, arts oke , ziekenhuis oke, snelheid als dat bij mij past oke! Mocht ze wat kunnen doen voor me dan kon ik bellen. Voor nu zei ze spreken we een keertje af als de bstraling gestart is en dan hoor je wel!
Deze week even afstand van werk ivm botte manier rondom mijn preventie! Dus na bellen vandaag afgesproken.
Op de fiets naar UMCU en hondje in mand voorin mee.
Astrid komt met Diesel naar UMC en zal op hondjes passen terwijl ik binnen ben. Met het erheen fietsen realiseerde ik me wat het voor haar betekend daar te wachten!! Maar Vis komt aan gefietst parkeert en neemt Chico erbij en wenst me succes! 10 minuten later sta ik weer bij haar naast op de stoep buiten! Rare gewaarwording!
Op de fiets samen door Rhijnauwen naar bos en daar fiets geparkeerd en honden laten dollen. Onderwijl gesprek over wat je zoal tegen komt op het pad van de chemo. Tip slik gewoon alle pillen die je krijgt en dan hoef je niet boven de plee pot te komen!!! Het is wel zo dat je de eerste twee drie dagen het gevoel hebt zoals Vis het omschrijft: Drink twee flessen van de slechtste soort rode wijn achter elkaar op en dan doe er een nachtdienstje tegenaan en je herkend misschien het gevoel.
Nachtdienst is mijn ding niet en zo hoor ik ook niet die van haar. Rode wijn is veradelijk maar moet een goede zijn anders heb je bij het eerste glas al koppijn dus ik kan me enigszins inleven in dit gevoel. Het andere belangrijke wat ik onthouden heb is afdeling darmen en de chemo die de boel volledig stopt. Oppassen geblazen dus en vooral van te voren al magnesium slikken om het soepel te laten komen. Aardbeien laten we maar buiten groeien! We lopen en de hondjes hebben het goed naar hun zin. Chico verdwijnt iets makkelijker in het hoge gras en roepen helpt niet als hij bezig is.Bij de veldkeuken waar ze het orginele pand aan het verbouwen zijn trakteert Vis op koffie en een geweldig lekkere biologisch gebakken chocotaart zelf neemt ze de walnoten variatie. Daar praten we over de tijd tijdens de chemo wat voor eigen man je kinderen en je zelf voor ieder zoal leeft in die tijd. Voor haar gold, school en werk gingen voor allen door. Op de chemodag gingen Hans en zij erna pannenkoeken bij Rhijnauwen eten. Dat kan ik me nu nog niet voorstellen.........blijkbaar krijg je honger en zin in zoets! Rond de klok van 12.30 uur gingen we verder langs de krommerijn wandelen. Diesel had steeds de neiging het water in te springen, het was blody hot! Chico had ik nog nooit zien zwemmen maar plots staat hij als eerste aan de rand van het water waar ze opstapplekken hebben gecreerd voor kano vaarders en hondjes dus!! Diesel durft over de rand heen en zwemt direct. Chico blijft in de bak. maar beide zijn gekoeld!! De fietsen weer opgepikt en terug langs andere kant, bij bruggetje waar je rechts Bunnik hebt nemen we afscheid. Vandaag geoeg en ik ga naar huis. We spreken af dit ook af te spreken in mijn goede weken van de chemo. Wij naar het zin. Ik MOET de buitenlucht dan in zegt ze en de honden superblij!
Dus een kus en tot gauw! dank je voor dit steunpuntje van partners in crime!
Thuis gekomen ligt Chai nog in bed en heeft zelfs nog niet gegeten.
Aan Ria sms ik dat het hem vandaag niet gaat worden , komen doe ik niet. Moe maar rustig door begrijpeilijke taal van Vis vertel ik als hij thuis komt hans de strekking. Chai gaat ervan door naar de hockey!
Tegen de tijd dat Hans wat klaar gemaakt heeft lig ik op de bank te slapen en een uurtje of wat later vertelt hij dat hij dit maar zo heeft gelaten! De meisjes bij de radiotherapie hebben toch gelijk, als ik maat yoegeef aan wat mijn lichaam vraagt komt de slaap vanzelf/
Dat het veel van je lichaam vergt is me nu dan ook wel duidelijk.
Toch blijf ik bezig, het leid af en ik hou de regie in handen!!
Thanks to Vis vandaag!

Na zijn werk met Hans vergelijkend waren onderzoekje voor loungeset buiten. We hebben besloten dat dit een mooi verjaarscadeautje is en we hebben hem van jan de Bouvrie gezien bij gamma.
is dit hem of......?
Dus op naar Overvecht en daar op alles zitten, ook naar parasols kijken en...........nee daar zit er echt niks bij! Op naar Nijhoof in Baarn, daar ligt prijsklasse beduidend hoger maar zitgenot is niet veel anders. Dus in de avond via online de bestelling voor Jan de Boef gedaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

van spiegel, spiegeltje ........ tot zal HET goed komen, ............... met alles wat daar ....................in die periode ..........................voor nodig zal zijn! Reisdoel: Een oncologische K wereldreis met een eindbestemming in 2015! Of................... eindbestemming 2016!

Actief sinds 09 Mei 2014
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 64069

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 24 December 2015

Borst voor en na VOORUIT

23 April 2014 - 15 Oktober 2015

BORST VOORUIT................!

Landen bezocht: