stralen nummer 11 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu stralen nummer 11 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu

stralen nummer 11

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

25 Juni 2014 | Nederland, Utrecht

Bestraling nummer 11....? ik ben een beetje de tel kwijt.
Woensdag vandaag en ik ga nergens anders heen.
Hans werkt en Chai slaapt uit. Petra fietst mee?
Ze gaat voor de tweede keer mee naar binnen! Na die tijd spreekt ze haar bewondering uit voor mij dat ik dit toch maar zo knap met adem in zo vaak 30 seconden volhoud! Schouderklop doet me goed Sister!!
Ieder zegt dat elk mens anders is en ik zelf ook moet ervaren wat het allemaal brengt, helaas...en heel wat scheldwoorden. Daarnaast hele gezellige praat met elkaar over van alles en nog wat! Net zoals Ria vor mij steeds heerlijk beeldende mails stuurt met de grappigste voorvallen.
Dit doet me goed en krijg ik positieve energie van. Tel gewoon mee en het is niet allemaal K wat de klok slaat.

In de middag voorbereidingen treffen voor diploma uitreiking van Chai. Bloemetje halen en cadeautje in mijn tas! Zelf gaat hij eerder, zegt dat wij nog niet mee hoeven. Als we daar aankomen blijken we toch ook op de tijd dat hij ging mee te zijn gemogen. Maar Chai had behoefte even niet! In de gymzaal zittend komen alle VMBO_Ters met afstudeerpetjes op de zaal binne. Leppers doet zijn entree gesprek en dan muziek van CLZ-band, prachtig! Dan mogen ze hun petten omhoog gooien, naar Amerikaans gebruik! Foto.....mislukt!
Voor de klas van Chai doet mijnheer van Vulpen het woord! eerst velletje met uitspraken van: Lui, Vervelend, Lastige, Brutale, Storende, niet luisterende botte boeren 4 T klas.
OH, nee verkeerde briefje en stopt dit weg in zijn colbert!
Dan het serieuze verhaal van hem voor hen. Hoe de start van deze klas was. Niemand het mentorschap aan wilde. Hij deze pubers als een tweede vader opnam in zijn hart en zorg. Over het feit dat voor het eerst in 30 jaar hij weer huis bezoeken had gedaan. Dat hij gaatjes in zijn broekspijp had van de tanden van de hond en gezien had dat de hond van Chai hetzelfde karakter had. Na begin januari 2014 er drie jongens uit de klas en 2 daarvan van school zijn gezet. Dat daarna de rust begon te komen. Voor Chai had hij een dikke duim in de tekst; Knap van de 2 jongens waarbij hun moeders ernstig ziek zijn en zij goed geconcentreerd bleven en hun examen hebben gehaald!
De teksten maakten helder dat deze klas in zijn geheel geen makkelijke pubers bevatte maar ieder kind op zichzelf een schatje is en was voor hem. Hij bleef positief het gehele jaar en zijn vrouw Jantien kreeg ook compliment, want ze heeft meer van zijn vrije tijd mogen missen door stappen die hij nam!! Chapeau voor hem en daverend applaus van de leerlingen voor hem. Daarna buiten een feestelijk aangeklede borrel waar ook wij en de ouders van Marijn verbaast keken toen de jongens weg wilden. Geen etentje. Chai had met werk Jumbo afgesproken fietst met Marijn richting daar. Dus Hans en ik gaan samen hapje eten bij Pandarve! Bloemetje en diploma mogen wij mee nemen. Ajuu!
Examen Feestborrel was hierdoor voor tweede keer niet in Chai zijn drukke planning in te passen!