pos anaesthesie en mammacare - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu pos anaesthesie en mammacare - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Miriam Sturkenboom - WaarBenJij.nu

pos anaesthesie en mammacare

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

06 Mei 2014 | Nederland, Zeist

Eerste examen dag Chai goed saampjes ontbeten en uitgezwaaid! Wat een knappe gozer is het en zooooooo rustig! Beeldende kunsten vak!!! Toi Toi!

Ik heb om 13.30 uur eerst bij de apotheek een afspraak. Zelf dacht ik dat dit uitleg over chemo zou zijn. Maar nee dit is puur gesprek om te weten welke medicatie je slikt en ze voor die ene nacht in huis moeten hebben. Niets dus want ik slik niks! Af en toe een omeparasolletje voor de maag mag niet te noemen zijn! Gauw klaar dus.

Dan op de POS poli. 14.00 uur . Gesprek met nurse practioner van de anesthesie. Opnieuw alle vragen over medicatie en ziektes , Allergieën. Sorry allen die ziekenhuis gerelateerde!! Operaties gehad? Welke? Sommige zijn onderzoeken geweest met narcose. Klachten? Ja misselijkheid! Voorkeur middel? Ja Propovol? Oh U begrijpt er het een en ander van? Ja dus voorkeur voor anesthesist? Met uitleg en flinke lach kwamen we een heel eind.

15.00 uur afspraak op de mammacare -poli. Sandra Idema een chirurgie verpleegkundige met 1 dag per week dit stukje specialisme. Ze gaat het gehele ICT programma door en bij elk stukje vult ze naar aanleiding van antwoorden de noodzakelijke dingen in. Daarmee komt het gesprek vanzelf op morgen en wie er mee gaat! Niemand zeg ik, een vriendin brengt me en dan ga ik toch door naar………….operatie. Nee zegt Sandra:
Op de radiologie wordt om 8.45 uur plek met radiologisch materiaal ingespoten. Dan kijken ze om het uur of die stofjes gaan naar de poortwachterklier. Hopelijk is dit het geval. Meestal naar oksel maar het kan ook onder borstbeen, of ze zien helemaal niks.
Dus afwachten. Zij hebben gerekend vanaf 8.45 uur tot 13.00 uur. Als het goed is heb je dan stippen op huid waar de geigerteller op de operatiekamer dan aanwijzingen geeft voor klier om weg te halen.
Oké, dus snel Sylvia ge sms’t. Kun jij morgen langer blijven??? Die reageerde vrij snel. Ik ga wat regelen komt goed!! De telefoonnummers doorgesproken wie eerst gebeld zal worden. Daar er in de Bergman kliniek erg slecht bereik is. Ook hiervoor Sylvia d’r nummer laten noteren.
Nog iets vergeten??? nee we denken van niet. Vragen?